Zeppelin Sverige lanserar Zeppelin Care, ett nytt proaktivt serviceavtal för större produktionsmaskiner
– ”Med Zeppelin Care får man vårt mest prisvärda och omfattande service- och reparationsavtal. Det är en trygg lösning för alla entreprenörer där varje timme räknas,” säger Hans Persson, Customer Value Agreement Manager på Zeppelin Sverige.
För grävmaskiner och hjullastare i kontinuerlig drift
Zeppelin Care riktar sig till bandgrävmaskinerna Cat 330, 395 samt hjullastarna Cat 966, 988, maskiner som ofta arbetar under hög belastning, timme efter timme. För dessa modeller är tillförlitligheten avgörande.
– ”Det här är rena produktionsmaskiner. För maskinägaren är det helt avgörande att undvika driftstopp och störningar i de projektmaskinerna används i,” fortsätter Hans Persson.
Planerade byten ger inga överraskningar
En central del i Zeppelin Care är de planerade komponentbytena som utförs vid i förväg schemalagda stopp, exempelvis i samband med service. Maskinens driftstid följs noggrant av ett dedikerat övervakningsteam, och tack vare analyser av internationella maskindata kan komponenter bytas i rätt tid, innan problem uppstår.
– ”Allt sker för att eliminera stillestånd och hålla maskinen i optimalt skick under hela dess livscykel,”förklarar Hans Persson.
Trygghet och flexibilitet för maskinägaren
Avtalet erbjuds till en fast månadskostnad, baserat på maskinens faktiska drifttimmar. Priset inkluderar service, resekostnader och reservdelar, och allt är noggrant beräknat för att ge ett konkurrenskraftigt och förutsägbart upplägg.
Zeppelin Care erbjuds i två avtalslängder:
- 8 000 timmar / 60 månader
- 10 000 timmar / 72 månader
– ”Poängen med Zeppelin Care är enkel: maskinägaren slipper oroa sig för oförutsedda reparationer och dyra stillestånd. Tack vare omfattande maskindata från hela Europa kan vi erbjuda en lösning som är både trygg och kostnadseffektiv,” avslutar Hans Persson.
Källa: Zeppelin Sverige AB